Bu Cennette Termik Santral Nükleer Santral İstemiyoruz' Doğa Kampı kampı

Kampta Longoz Ormanları adına yeryüzü sofrası!

Longoz Ormanların Nükleer ve termik santrallerin tehlikelerine karşı dikkat çekmek için doğa kampı düzenlenmesi ile kampın yapılacağı Mert Gölü alanın Dayko’ya izin verilmemesi üzerine İstanbul’da basın toplantısı ile Longoz Ormanları için İğneada’ya gidiyoruz kararı alan Kuzey Ormanları Savunması yasaklanan kamp alanı yerine İğneada Beğendik köyü Bulgaristan sınırında 200 çadırla 400 kişi ile “Bu Cennette Termik Santral Nükleer Santral İstemiyoruz, doğa kampı” kuruldu.

İstanbul’dan Kuzey Ormanları Savunması ile Edirne’den, Kırklareli’nden, Tekirdağ’dan otobüslerle ve araçları ile gelen katılımcılar ilk olarak Demirköy de Dayko Vakfın önünde toplanıp, ardından iğneada’ya hareket edildi. İğnea’da girişinde Dayko gönülleri ile iğnadalılar tarafından karşılanan katılımcılar otobüsler ve araçlarından inerek iğneada meydana kadar pankartalar ve  bayraklarla yürünerek  iğneada meydanında iğğnada halkı ile toplanarak

‘TRAKYA ÇILGIN PROJELERE KURBAN EDİLMESİN’

Kuzey Ormanları Savunması grubu adına Erol Babaoğlu tarafından yapılan açıklamada; ‘Sevgili İğneada halkı, kadim ormanın; 4 bin yıllık İğneada’nın; ağaçların, kuşların, balıkların, insanların çığlığı, Trakya’nın çığlığı tüm Marmara’ya, tüm ülkeye yayıldı. Ormanın, dağların, insanların çığlığı dalga dalga İstanbul’a, Ağva’ya, İzmit’e, Sapanca’ya ulaştı. Duyduk ki: Dünyanın en yaşlı sıradağları, kadim Istrancalar, ormanlar, kuşlar, longoz, balıklar ve çocuklar; termikle, nükleerle, taş ve maden ocaklarıyla, zehirli atıklarla tehdit altında. Duyduk ki: Beş bezirgan damga vurmuş, kanlı kavakların rengine. Duyduk ki, şimdi rağbet hep rantçı zengine. Bu işler duyulur da durmak olur mu? Kalktık, çadırlarımızla, sırt çantalarımızla, şarkılarımızla toplandık; sana geldik. Beş bezirgan bir olup yolumuzu kesmeye çalıştılar; şarkılarımızdan, dostluğumuzdan, dertleşmemizden korktular. Ama biz, balıkların, akkuyruklu kartalların, geyiklerin, leyleklerin ve insanların çığlığına kulaklarımızı tıkamadık; vazgeçmedik. Bezirganlara inat, kanlı kavak kimler kırdı dalını diye sormaya geldik. Bezirganlara inat, kadim Istrancalara, İğneada halkına derdimizi arz etmeye geldik. İşte buradayız, yanındayız. Sadece İğneada değil, sadece İstanbul değil, Ağva’dan Sapanca’ya, Bursa’dan Yalova’ya bütün Marmara aynı rantçı bezirganların çıkarları, rantları uğruna tarihinin en büyük kıyımını yaşıyor. Ormanlarımız delik deşik ediliyor; ağaçlarımız dozerlerle köklerinden sökülüyor; sularımız kurutuluyor; göçmen kuşlarımız yollarını kaybediyor; biz nefes alamıyoruz; yoksullaşıyoruz; yaşam kaynaklarımız kurutuluyor. Sevgili İğneada halkı, gel bu büyük katliamı hep birlikte durduralım demek için kalktık, sana geldik. İstanbul’da, Sapanca’da, Trakya’da yeni doğa katliamları istemediğimizi duyurmak; cennette termik, nükleer, taş ocağı istemiyoruz demek için geldik. Kalkınma-büyüme yalanlarıyla Trakya İstanbul’daki çılgın projelere kurban edilmesin; Marmara beton bir cehenneme dönmesin demek için geldik. Kadim Istranca dağlarının, longozun, balıkların, kuşların, insanların varlığını kutlamaya; hepimize verdiği hayata teşekkür etmeye geldik’ denildi.

BEĞENDİK’E HAREKET

Açıklamanın ardından katılımcılar belirlenen kamp alanına yerleşmek üzere saat 18.00’de Beğendik’e hareket etti. Beğendik köyünde Karadeniz kıyısında Bulgaristan’ın Rezovo köyü karşısında yaklaşık 400 kişi, 200’ün üzerinde çadır kurarak Kuzey Ormanları Savunması ülkenin en kuzeyin son noktasında Bu Cennette Termik Santral Nükleer Santral İstemiyoruz, doğa kampını kurdu.

Kurulan çadırlar Bulgaristan’ın Türkiye sınırındaki Rezovo köyünden de rahatlıkla görüldü. Ramazan ayı olması nedeniyle iftar vaktinde yeryüzü sofrası kuruldu. Gece kamp ateşi etrafında söyleşiler ve şarkılarla birlikte ıstrancalara has olan trak geleneğinden gelen gayda çalınarak kampa renk katı

Çadır kampında Pazar günü forumlar, atölyeler, çevre konusunda örgütlenme stratejileri konuşuldu.

DAYKO Vakfı Kurucu Başkanı Nusret Türkkan, İğneada eski Belediye Başkanı Tahir Işık ve Ahmetbey Belediye Başkanı Mustafa Altıntaş ile İğneada Çavre Platformu da kamp alanını ziyaret ederek konuşmalara katıldı.

AHMETBEY’DEN ERZAK YARDIMI

Ahmetbey Belediyesi de Kuzey Ormanları Savunması grubunun kampına erzak yardımı ile destek oldu. Ahmetbey’de hazırlanan kek, poğaça, pasta ve börekler belediye aracılığı ile toplanarak Beğendik’teki kamp alanına ulaştırıldı.

LONGOZLAR GEZİLDİ

Kuzey Ormanları Savunması kampın ikinci gününde atölyeler ve Beğendik’te bir toplantı gerçekleştirdi.

Kamp alanında çevre temizliği yapan grup daha sonra çadırlarını toplayarak Longozlarda gezinti yaptılar.

- İstanbul Tabib Odasının ilk yardım çadırı ile Mag- Mahalle Afet Gönüllerin -Acil Müdahale Ekibi çadırını bulunması kampın ne derece organize olduğu görülmeye değerdi. Tekirdağ-Saray da Kuvarsit ocağına karşı mücadele eden Saray Doğayı Koruma Derneği ile Edirne Halkı adına çadır kuran Edirneli gençlerin çadırları ile Haytap – Hayvan Hakları Federasyonun çadırı kampın renkliliği ve dayanışmanın örnekleri idi.

Istrancaların sessiz haykırışları ile evladı Longoz Ormanların çığlıklarını duyan Kuzey ormanları Savunması ile katılımcılara onca yoldan gelerek göstermiş oldukları azim ve gayretli dayanışmadan Dayko Vakfı olarak bölge halkı ve Istrancalar ile Longoz Ormanları adına sonsuz teşekkürlerimizi sunarız.